Barcelone 2014, 4ème : Bienvenue

Compte-rendu du voyage à Barcelone pour les élèves de 4ème Occitan et Latin

D'Aurinhac a Barcelona

D'Aurignac à Barcelone

Deth 25 ath 28 de heurèr, 46 escolans de 4au qu'estúdian eth occitan o eth latin ath collègi d’Aurinhac que participèren a un viatge tà Barcelona. Eth objectiu qu’èra d’estudiar era parentat lingüistica entram occitan e catalan e conéguer miélhor era cultura catalana e eras arrelacions que Catalonha e Occitania entretenguen despuish bèth temps a. Eths collegians qu’èran aubergats ath çò de familhas deth barri de Sant Martí. Qu’estèren atau confrontats a ua grana diversitat de situacions lingüisticas e culturalas – familhas catalanas, originàrias d’autras arregions d’Espanha o encara d’autis païses – ath moment on eth debat sus era independéncia dera Catalonha se hè mès viu. Eths collegians que visitèren eth Musèu d’Istòria de Catalonha, eth centre istoric de Barcelona, eras principalas òbras de Gaudí – la casa Milà, eth Park Güell e la Sagrada Familia – eth musèu dera Sciéncia e eth estadi deth Barça. Eth 26 de heurèr, qu’anèren en barri de Gràcia on arrencontrèren membres deth Centre d’Afrairament Occitano-Catalan e tanben Jordi Ràfuls, membre deths castellers de Gràcia, que les parlèc d’aquera tradicion catalana de hèr castèths umans. Eths escolans que posèren questions, que joguèren ua peçòta dera sua creacion, Era podoèra ecologista, e era vrespada que s’acabèc en tot cantar L’immortèla, L’Estaca e eth imne deth Barça.

Ara, eths escolans que van preparar videos tematicas sus eth viatge que seràn projetadas ara fin dera annada escolària.

Du 25 au 28 février, 46 élèves de 4ème étudiant l'occitan ou le latin au collège d’Aurignac ont participé à un voyage à Barcelone. L’objectif était d’étudier la parenté linguistique entre occitan et catalan et de mieux connaître la culture catalane et les relations que la Catalogne et l’Occitanie entretiennent depuis des lustres. Les collégiens étaient hébergés chez des familles du quartier de Sant Martí. Ils ont ainsi été confrontés à une grande diversité de situations linguistiques et culturelles – familles catalanes, originaires d’autres régions d’Espagne ou encore d’autres pays – au moment où le débat sur l’indépendance de la Catalogne se fait plus vif. Les collégiens ont visité le Musée d’Histoire de Catalogne, le centre historique de Barcelone, les principales œuvres de Gaudí – la casa Milà, le Park Güell et la Sagrada Familia – le musée de la Science et le stade du Barça. Le 26 février, ils se sont rendus dans le quartier de Gràcia où ils ont rencontré des membres du Centre d’Afrairament Occitano-Catalan et aussi Jordi Ràfuls, membre des castellers de Gràcia, qui leur a parlé de cette tradition catalane de faire des châteaux humains. Les élèves ont posé de nombreuses questions, ils ont joué une saynète de leur création, Era podoèra ecologista, et l’après-midi a pris fin en chantant L’immortèla, L’Estaca et l’hymne du Barça.

A présent, les élèves vont préparer des vidéos thématiques sur le voyage qui seront projetées à la fin de l’année scolaire.

Modifier le commentaire

par Admin Emile-Paul Vayssie le 18 sept. 2016 à 10:27